יוגלה / יוגה כדרך חיים / יוגה או פילאטיס?
 

יוגה או פילאטיס?

רבים האנשים שמתבלבלים בין השניים ולא ממש מבינים את ההבדל המהותי בין יוגה לבין פילטיס. אז כדי להבין את העניין לעומק ולבחור בשיעור שהכי מתאים לכם חשוב קודם כל להסביר מה ההבדל המהותי ביניהם. ממש כמו שיש כל מיני סוגים של יוגה כך גם יש סוגים ומתודות שונות על בסיס שיטת השיקום שפותחה לפני שנים רבות במטרה לעזור לאנשים להשתקם מפציעות ונקראת פילטיס. שיעורי פילטיס מכשירים מתבצעים על גבי מיטת קפיצים לעומת פילטיס מזרן בו עושים שימוש בכדורים מכל מיני סוגים, גליל ושאר עזרים לחיזוק וחיטוב הגוף. ביוגה לעומת זאת, רוב השיטות מתבצעות על גבי הקרקע ומשלבות סידרה קבועה של תרגילים, מתיחות ותנוחות.

אז מה דומה ומה שונה?
נשימה- בשתי השיטות מתמקדים מאוד הן בנשימה והן בדרך שבה אנחנו נושמים ושמים על זה דגש שכן הנשימה מסייעת לנו לבצע את התנוחה או התרגיל בצורה המושלמת. ביוגה עובדים על נשימה לאורך כל השיעור – מתחילים עם תרגילי נשימה וגם מסיימים איתם בהשוואה לשיעורי הפילטיס בהם הנשימה זורמת עם השיעור ועם התרגילים.
חיטוב הגוף – בעוד בפילטיס העבודה היא על שרירי הליבה המסייעים בחיזוק עמוד השדרה והבטן- שני השרירים שמייצבים אותנו, ביוגה דרך התנוחות והזרימה שלהם הגוף עובד. בפילטיס עובדים גם על רגליים, כתפיים וידיים אך הדגש המרכזי בשיעורים הוא על התארכות של הגוף וצמיחה. ביוגה יש יותר תשומת לב על הדיוק של התנוחה ועל השהייה בה לעומת שיעורי הפילטיס בהם אין שהייה בתרגיל אלא יותר באופן שבו מבצעים את התרגיל עצמו.
שיווי משקל – בפילטיס עובדים על יציבות ועל שיווי משקל דרך ביצוע התרגילים בהשוואה ליוגה שבה עובדים על היציבות שוב בשהייה של התנוחה. ביוגה לומדים איך עומדים נכון, איך יושבים בתנוחות עצמן נכון ובפילטיס לומדים לעשות זאת דרך התנועתיות והזרימה.

שני השיעורים מצוינים לאנשים הסובלים מכאבי גב, כתפיים וצוואר, לנשים בהיריון , לצעירים, ילדים ומבוגרים אך את התרגילים יש להתאים למצב הפיזי שאנו נמצאים בו. ניתן כמובן גם לשלב בין השתיים.