יוגלה / לבריאות / לחזור לשגרת אכילה בריאה אחרי החגים
 

לחזור לשגרת אכילה בריאה אחרי החגים

תקופת החגים נגמרה לה, ורובינו שמחים בדרך כלל לחזור לשגרה הרגילה של החיים. יחד עם זאת, אין ספק שיש אתגרים בשלב הזה ובמיוחד הצורך של רבים לתת לגוף מנוחה מכל הארוחות הכבדות של החגים ולחזור לשגרת אכילה בריאה. אז איך עושים את זה? ובכן, יש הרבה שיטות, אבל אם אתם שואלים אותנו הדרך היעילה ביותר היא להימנע לתקופה מסוימת מאכילת בשר גם אם אתם לא צמחונים או טבעונים. נסביר למה זה חשוב ואיך אפשר לעשות את זה.

הכמות שעושה את ההבדל

נכון, בסוגים שונים של בשר יש רכיבים חיוניים כמו חלבון וברזל, אבל הבעיה של כולנו מתחילה בכמות וזה משהו שאופייני מאד בתקופת החגים. בשלב מסוים הגוף שלנו מקבל את כל הערכים התזונתיים שהוא צריך וכך אנו נשארים עם הדברים השליליים כמו שומן רווי, כולסטרול, עלייה במשקל ותחושת כבדות. אז איך עושים הפסקה (או לכל הפחות הפחתה) מהבשר? הנה שני רעיונות.

תחליפים צמחוניים

אתם ממש לא חייבים לאכול עלים כל היום כמו שחושבים הרבה קרניבורים על צמחונים וטבעונים ואם גם אין לכם בעיה לאכול מוצרים מן החי שאינם בשר, השמיים הם פחות או יותר הגבול. תוכלו למצוא הרבה מתכונים לקציצות צמחוניות, להכין תבשילים עשירים בירקות וטעמים, להנות מסלטים מגוונים ולהתפנק עם כריכים טעימים.

דגים

אז אמרנו פחות בשר, אבל עם דגים אין שום בעיה ואפילו להיפך – הם בריאים מאד ויעזרו לכם לחזור לאכילה בריאה. אפשר להכין דגים בכל מיני צורות ולמצוא שלל מתכונים לדגים בגריל, לשים אותם על המנגל, להכין מהם קציצות, לאכול אותם נאים או להוסיף אותם לסלטים. כך או כך הם יהוו גיוון מצוין ויעזרו לכם להימנע מבשר לזמן מה, לפחות עד שהגוף שלכם יחזור לאיזון התקין.