סוגי יוגה

במאמר הבא בחרנו לתאר עבורכם 10 סוגים שונים של יוגה, רק כדי שתוכלו לבחור את היוגה שהכי מתאימה לכם…

 

  1. אשטנגה יוגה – הקהילה נוהגת לכנות את היוגה ממקום של כוח כלומר עבודה על הגוף מבחינה פיזית – אשטנגה. זוהיא יוגה שמתאימה עבור אתלטים או אנשים שמחפשים לאתגר את הגוף שלהם ברמה גבוהה. שילוב בין נשימות אינטנסיביות, קצב ומעבר מהיר בין תנוחות מאפיין את האשטנגה. עבודה גבוהה על גמישות וחוזק.
  2. ג’יוומוקטי יוגה- זוהיא יוגה אשר הומצאה בניו יורק בתחילת שנות ה-80. תערובת של תנוחות וינייסה – זרימה של הגוף, הרבה יותר איטי מהאשטנגה ומתאים לאנשים שמחפשים להעצים את הגוף שלהם מבפנים כלומר שמים דגש על כל תנוחה. יוגה מצוינת עבור מתחילים.
  3. הטאה יוגה- דגש רב על התנוחות עצמן. זה הבסיס של הבסיס של היוגה. אפילו יוגה איטית יותר מהסוג הקודם כך שמי שרוצה להתחיל ממש מהבסיס ולשים דגש על כל תנועה כדי למנוע פציעות בשלב מתקדם יותר זו היוגה בשבילו.
  4. ביקרם יוגה- יוגה בחדר מחומם. כאן מזיעים הרבה ולכן הדופק עולה. השיטה מבוססת על אמונה שכאשר הגוף חם מגיעים לתנוחות בצורה טובה יותר שכן מתאפשרת גמישות, שורפים קלוריות על הדרך וגם יכולים להתחבר בצורה טובה יותר על כאב ועל קושי כי החום פשוט עושה את העבודה וגורם לך להתחבר לעצמך בצורה מוחשית.
  5. קונדליני יוגה- שיטה זו מביאה את הגוף ואת המחשבה לכדי עירנות. האנרגיה זורמת תוך כדי התנועות וממש עובדים על טכניקות נשימה במטרה לשמור על הגוף מקורקע לרצפה. מודעות לגבי ישיבה, מיקום הגב והצוואר בכדי להפחית כאבים.
  6. איינגר יוגה – יוגה שמטרתה להביא לידי גאולה מכאב וסבל. יוגה אשר רואה במתיחות כסוג של ריפוי. כאן פחות יש חשיבות לגבי הרצף של התנוחות בשונה מסוגים אחרים של היוגה בהם יש משמעות לסדר ומוסיפים כל מיני אלמנטים חיצוניים המעצימים את התנוחות עוד יותר.